O projekcie
Celem głównym projektu jest: wzrost integracji i aktywizacji społecznej oraz zawodowej i poprawa dostępu do zatrudnienia 42 (27 K/ 15 M) osób dorosłych wykluczonych lub zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w tym osób bezrobotnych i biernych zawodowo z terenu województwa lubelskiego do 31.12.2022r.
Grupę docelową stanowić będą: projekt skierowany jest do 42 osób niepełnosprawnych lub z zaburzeniami psychicznymi (27K/15M), osób dorosłych (powyżej 18 roku życia), zamieszkujących w województwie lubelskim w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Zgodnie z SZOOP będą to osoby wykluczone (w tym dotknięte ubóstwem) lub osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020.
W szczególności objęte wsparciem zostaną:
- Bierne zawodowo – minimum 28 osób (18K/10M)
- Bezrobotne, zagrożone wykluczeniem ze względu na przesłanki inne niż tylko bezrobocie, wobec których zastosowanie wyłącznie instrumentów i usług rynku pracy jest niewystarczające i istnieje konieczność zastosowania w pierwszej kolejności usług aktywnej integracji o charakterze społecznym
- O niskich kwalifikacjach,
- Z niepełnosprawnościami,
- Z zaburzeniami psychicznymi.
- W szczególności osoby niepełnosprawne lub osoby z zaburzeniami psychicznymi lub osoby z problemami psychosomatycznymi. Wsparcie m.in.: dla osób najbardziej oddalonych od rynku pracy, np.: długotrwale pozostające bez zatrudnienia, o niskich kwalifikacjach, młode, bez doświadczenia.
- Co najmniej 55% osób objętych wsparciem zamieszkuje na terenach wiejskich.
- Co najmniej 50% UP to osoby korzystające z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020, a zakres wsparcia w ramach projektu dla tych osób/rodzin w ramach projektu nie będzie powielał działań, które dana osoba/rodzina otrzymała/otrzymuje z PO PŻ w ramach działań towarzyszących, o których mowa w PO PŻ.
Projekt zakłada realizację wskaźników:
1. Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu programu- 23 osoby
2. Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy po opuszczeniu programu- 13 osób
3. Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym pracujących po opuszczeniu programu(łącznie z pracującymi na własny rachunek)- 11 osób
4. Wskaźnik efektywności społecznej i efektywności zatrudnieniowej:
-w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami minimalny poziom efektywności społecznej wynosi 34%, a minimalny poziom efektywności zatrudnieniowej – 12%;
-w odniesieniu do pozostałych osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym minimalny poziom efektywności społecznej wynosi 34%, a minimalny poziom efektywności zatrudnieniowej – 25%.
Projekt realizowany jest w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r.
Wsparcie oferowane w ramach projektu:
W ramach projektu będą prowadzone następujące zadania:
- Zadanie 1 – Diagnoza potrzeb Uczestników projektu (wsparcie skierowane do 42 Uczestników/czek Projektu):
- Diagnoza potrzeb spotkania z psychologiem (5h/os.)
- Diagnoza potrzeb spotkania z doradcą zawodowym (6h/os.)
- Zadanie 2 – Reintegracja społeczna (wsparcie skierowane do 42 Uczestników/czek Projektu):
- Warsztaty kompetencji społecznych i obywatelskich – wsparcie grupowe (24h/gr.)
- Trening komunikacji – wsparcie grupowe (18h/gr.)
- Warsztaty radzenia sobie ze stresem (12h/gr)
- Wsparcie psychologa – spotkania indywidualne z psychologiem (śr.16h/os.)
- Poradnictwo prawne – spotkania indywidualne z prawnikiem (śr.4h/os)
- Zadanie 3 – Usługi aktywnej integracji o charakterze zdrowotnym:
- Psychoedukacja zdrowotna – spotkania indywidualne z psychologiem śr. 15h/os. (wsparcie skierowane do 40 Uczestników Projektu)
- Wsparcie specjalistyczne (np. dietetyk, specjalista uzależnień, terapeuta środowiskowy i inni według aktualnych potrzeb). Spotkania indywidualne śr.10h/os. (wsparcie skierowane do średnio 20 Uczestników/czek Projektu)
- Wsparcie lekarza medycyny, np. psychiatra, neurolog, okulista, gastrolog, internista itp. wraz z pakietem badań. Spotkania indywidualne śr. 3h/os. (wsparcie skierowane do średnio 15 Uczestników/czek Projektu)
- Zadanie 4 – Poradnictwo zawodowe i monitorowanie reintegracji zawodowej (wsparcie skierowane do średnio 42 Uczestników/czek Projektu):
- Indywidualne wsparcie doradcy zawodowego, monitorowanie działań dotyczących aktywnej integracji, niwelowanie trudności zawodowych – spotkania indywidualne z doradcą zawodowym (śr.6h/os.)
- Warsztaty na temat aktywnych technik poszukiwania pracy – wsparcie grupowe (24h/gr.)
- Zadanie 5 – Szkolenia zawodowe (wsparcie skierowane do 35 Uczestników/czek Projektu):
- Szkolenia teoretyczno – praktyczne – wybór szkoleń zgodny ze zdiagnozowanymi potrzebami, potencjałem Uczestników/czek Projektu, zgodny z wynikami IPD oraz potrzebami lokalnego rynku pracy. Szkolenia zawodowe kończą się egzaminem i dokumentem potwierdzającym uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji (wymiar szkolenia śr. 104h dla Uczestnika/czki)
- Zadanie 6 – Pośrednictwo pracy i staże:
- Wsparcie pośrednika – spotkania indywidualne z pośrednikiem pracy (śr.10h/os.) (wsparcie skierowane do 42 Uczestników/czek Projektu)
- Staże zawodowe (3 miesiące) dla 40 Uczestników/czek Projektu. Staż odbywać się będzie przez 3 miesiące, maksymalnie 5 dni w tygodniu, 8 godz./dzień łącznie 40 godz. tygodniowo, w przypadku osób niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym i znacznym 5 dni w tygodniu, 7 godz./dzień, łącznie 35 godz. tygodniowo. Liczba godzin pracy Uczestnika/czki Projektu będzie zależała od stopnia niepełnosprawności. Uczestnicy/czki otrzymają stypendium stażowe w wysokości 1 440,00 zł netto/brutto za cały przepracowany miesiąc stażu. Staż odbędzie się na podstawie trójstronnej umowy między Uczestnikiem/czką Projektu, Pracodawcą (podmiot przyjmujący na staż) i Wnioskodawcą (umowa będzie określać m.in. program stażu, dane opiekuna stażu, okres realizacji stażu). Uczestnikom/czkom zostaną zapewnione badania lekarskie przed stażem. Stażyście po każdym przepracowanym pełnym miesiącu stażu przysługują 2 dni wolnego. Stażysta, który przekroczy łącznie 70 dni usprawiedliwionej nieobecności (zwolnienie lekarskie, urlopy, weekendy i święta) na stażu może zostać skreślony z listy Uczestników/czek projektu. Każda ze stron umowy trójstronnej ma prawo do jej rozwiązania na warunkach zawartych w umowie. Na zakończenie pracodawca wystawi opinię ze stażu. (Wsparcie skierowane do 40 Uczestników/czek Projektu).
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020
Wartość projektu: 1 029 143,00 PLN
Wkład Funduszy Europejskich: 874 771,55 PLN
Aktualności
Aktualności
26.10.2022
Informujemy, że w dniu 31.10.2022 biuro projektu „Dobry start” będzie zamknięte.
03.10.2022
Informujemy, że Uczestnicy projektu „Dobry start” nr projektu RPLU.11.01.00-06-0059/20 rozpoczęli staże zawodowe.
02.08.2022
Informujemy, że rekrutacja do projektu „Dobry start” nr projektu RPLU.11.01.00-06-0059/20 została zakończona.
26.07.2022
Informujemy, że w dniu dzisiejszym rozpoczyna się szkolenie gr. II „Pracownik małej gastronomii” w ramach projektu „Dobry start” nr projektu RPLU.11.01.00-06-0059/20.
22.07.2022
Informujemy, że w dniu jutrzejszym rozpoczyna się szkolenie gr. I „Obsługa biura i sekretariatu” w ramach projektu „Dobry start” nr projektu RPLU.11.01.00-06-0059/20.
15.07.2022
Informujemy, że nadal trwa rekrutacja do projektu „Dobry start” nr projektu RPLU.11.01.00-06-0059/20.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie zachęcamy do kontaktu telefonicznego w biurem projektu.
13.06.2022
Informujemy, że nadal trwa rekrutacja do projektu „Dobry start” nr projektu RPLU.11.01.00-06-0059/20.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie zachęcamy do kontaktu telefonicznego w biurem projektu.
14.04.2022
Szanowni Państwo!
Z okazji nadchodzących Świąt Wielkiej Nocy składamy Państwu najserdeczniejsze życzenia zdrowia, szczęścia i radości. Wesołego Alleluja!
Zespół Projektu
21.01.2022
Informujemy, że zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie oraz Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014 – 2020, Beneficjent przedstawia zestawienie projektów realizowanych w ramach CT 8 na obszarze województwa lubelskiego:
https://rpo.lubelskie.pl/dowiedz-sie-wiecej-o-programie/poznaj-projekty/lista-projektow/2022-rok/
Informujemy Uczestników o udzieleniu im ewentualnego wsparcia w procesie rekrutacji.
03.01.2022
Informujemy, że rozpoczęła się realizacja projektu „Dobry start” nr projektu RPLU.11.01.00-06-0059/20.
Jednocześnie informujemy, że ruszyła rekrutacja do niniejszego projektu. Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie zachęcamy do zapoznania się z jego założeniami. Założenia znajdują się w zakładce „O projekcie”.
Dokumenty rekrutacyjne
Informacje ogólne.
- Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zasadą równości szans płci i niedyskryminacji.
- Rekrutacja będzie otwarta w terminie od 01.01.2022r do 30.04.2022r., na terenie województwa lubelskiego do momentu zrekrutowania 42 Uczestników projektu (min. 27K/15M).
- Dokumenty wymagane od kandydatów na Uczestnika/czkę Projektu w procesie rekrutacji:
- Formularz zgłoszeniowy,
- Oświadczenie potwierdzające spełnienie kryteriów (oświadczenie o kwalifikowalności),
- Oświadczenie dotyczące statusu na rynku pracy (w odniesieniu do osób o statusie osoby bezrobotnej zarejestrowanej w urzędzie pracy dodatkowo zaświadczenie z urzędu pracy potwierdzające status),
- Oświadczenie o korzystaniu z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020,
- Formularz usprawnień,
- Zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o statusie na rynku pracy – dostarczone przed przystąpieniem do pierwszej formy wsparcia,
- Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub inny dokument wydany przez lekarza dotyczący stanu zdrowia lub zaświadczenie lekarskie o zaburzeniach psychicznych,
- Zobowiązanie do przekazywania informacji po opuszczeniu programu,
- Oświadczenie o przesłankach wykluczenia społecznego,
- Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie.
Kryteria uczestnictwa w projekcie.
1. Profil Uczestnika/czki Projektu:
Projekt skierowany jest do 42 osób niepełnosprawnych lub z zaburzeniami psychicznymi (27K/15M), osób dorosłych (powyżej 18 roku życia), zamieszkujących w województwie lubelskim w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
Zgodnie z SZOOP będą to osoby wykluczone (w tym dotknięte ubóstwem) lub osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020 w szczególności m.in.:
- Bierne zawodowo – minimum 28 osób (18K/10M)
- Bezrobotne, zagrożone wykluczeniem ze względu na przesłanki inne niż tylko bezrobocie, wobec których zastosowanie wyłącznie instrumentów i usług rynku pracy jest niewystarczające i istnieje konieczność zastosowania w pierwszej kolejności usług aktywnej integracji o charakterze społecznym
- O niskich kwalifikacjach,
- Z niepełnosprawnościami,
- Z zaburzeniami psychicznymi.
- W szczególności osoby niepełnosprawne lub osoby z zaburzeniami psychicznymi lub osoby z problemami psychosomatycznymi. Wsparcie m.in.: dla osób najbardziej oddalonych od rynku pracy, np.: długotrwale pozostające bez zatrudnienia, o niskich kwalifikacjach, młode, bez doświadczenia.
- Co najmniej 55% osób objętych wsparciem zamieszkuje na terenach wiejskich.
- Co najmniej 50% UP to osoby korzystające z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020, a zakres wsparcia w ramach projektu dla tych osób/rodzin w ramach projektu nie będzie powielał działań, które dana osoba/rodzina otrzymała/otrzymuje z PO PŻ w ramach działań towarzyszących, o których mowa w PO PŻ
2. Warunkiem zakwalifikowania do udziału w projekcie jest:
a) spełnienie wymogów formalnych.
b) zapoznanie się z niniejszym regulaminem oraz złożenie kompletu dokumentów osobiście w siedzibie Biura Projektu przy ul. Sławinkowskiej 120 A w Lublinie (pon.-pt. 8.00-16.00), listownie, elektronicznie (oryginał dokumentów powinien być dostarczony w pierwszym dniu wsparcia):
- formularza zgłoszeniowego wraz z podpisanym regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie,
- oświadczenia potwierdzającego spełnienie kryteriów kwalifikowalności (oświadczenie o kwalifikowalności),
- oświadczenia dotyczące statusu na rynku pracy (w odniesieniu do osób o statusie osoby bezrobotnej zarejestrowanej w urzędzie pracy dodatkowo zaświadczenie z urzędu pracy potwierdzające status),
- oświadczenia o korzystaniu z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020,
- formularza usprawnień,
- zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o statusie na rynku pracy – dostarczone przed przystąpieniem do pierwszej formy wsparcia
- orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub innego dokumentu wydanego przez lekarza dotyczącego stanu zdrowia lub zaświadczenia lekarskiego o zaburzeniach psychicznych,
- zobowiązania do przekazywania informacji po opuszczeniu programu,
- oświadczenia o przesłankach wykluczenia społecznego.
Dokumenty dostępne są na stronie internetowej: https://nzozprojektyunijne.viamed.pl/dobrystart oraz w siedzibie Biura projektu przy ul. Sławinkowskiej 120 a, 20-810 Lublin. W uzasadnionych przypadkach możliwy jest dojazd Koordynatora/ki projektu do Uczestników celem odbioru dokumentów rekrutacyjnych. Zapewniona będzie pomoc w uzupełnianiu formularza zgłoszeniowego.
c) ocena sytuacji/preferencji Uczestników Projektu,
d) pozytywne zakwalifikowanie przez Komisję Rekrutacyjną.
3. Złożenie dokumentów nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem do projektu.
O zakwalifikowaniu decyduje Komisja Rekrutacyjna.
Etapy rekrutacji do projektu
1.Rekrutacja będzie IV etapowa, otwarta w terminie od 01.01.2022 do 30.04.2022 r., na terenie województwa lubelskiego do momentu zrekrutowania 42 Uczestników projektu (min. 27K/15M).
2. Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia kompletu poprawnie i czytelnie wypełnionych dokumentów wymienionych w §4 ust. I Informacje ogólne, pkt. 3 osobiście do Biura Projektu, lub przesłania pocztą tradycyjną/ mailowo. Możliwość odbioru dokumentów rekrutacyjnych przez kadrę projektu. Kandydaci mają możliwość jednokrotnego uzupełnienia braków w dokumentach.
3. Komisja Rekrutacyjna, będzie się zbierać w momencie zebrania odpowiedniej liczby zgłoszeń do momentu zakwalifikowania do projektu 42 osób oraz osób na listę rezerwową. Z każdego posiedzenia Komisja Rekrutacyjna sporządzi protokoły.
4. Komisja Rekrutacyjna będzie kwalifikować Uczestników/czki do projektu na podstawie:
ETAP I – OCENA FORMALNA
Ocena formalna:
- Weryfikacja poprawności i kompletności złożonych dokumentów rekrutacyjnych i danych (wypełnienie wszystkich wymaganych pól, czytelne podpisy, kompletność dokumentów rekrutacyjnych, spełnianie kryteriów grupy docelowej),
ETAP II – WERYFIKACJA DOKUMENTÓW
- formularz
- oświadczenie/zaświadczenie dotyczące statusu na rynku pracy
- oświadczenie dotyczące kryteriów kwalifikowalności
- regulamin oraz zobowiązanie do przekazywania informacji na temat sytuacji po projekcie
- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności / zaświadczenie lekarskie
ETAP III –
- OCENA SYTUACJI OSÓB ODDALONYCH OD RYNKU: +2pkt.:
- długotrwale bez pracy (osoba bezrobotna min. 12 miesięcy)
- osoby o niskich kwalifikacjach:
- ISCED 1
- ISCED 2
- ISCED 3
- osoby młode (do 30 roku życia)
- doświadczenie zawodowe:
- bez doświadczenia zawodowego
- osoby z terenów wiejskich
- kobiety
- PREFERENCJE DLA KAŻDEJ Z PONIŻSZYCH GRUP: +3pkt.:
- osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek, o których mowa z rozdz. 3 pkt. 15 Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020
- osoba z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności:
- stopień znaczny
- stopień umiarkowany
- niepełnosprawność sprzężona
- osoba z zaburzeniami psychicznymi
- niepełnosprawność intelektualna
- osoba z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
- osoby korzystające z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020
- osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z obszarów objętych programem rewitalizacji
ETAP IV WYŁONIENIE UP
- Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej:
- rozpatrzenie wyników rekrutacji
- zestawienie wyników, wspólna lista dla kobiet i mężczyzn
- utworzenie listy rankingowej – osoby z największą liczba punktów (max. 27) zostaną zakwalifikowane do projektu; w przypadku, gdy dwóch lub więcej osób otrzyma taką samą liczbę punktów decyduje kolejność zgłoszeń
- poinformowanie Uczestników projektu o wynikach (telefonicznie/mailowo/pocztą)
- utworzenie listy rezerwowej
- opracowanie protokołu z rekrutacji
- Osoby zakwalifikowane do projektu zobowiązane są potwierdzić spełnianie kryterium kwalifikowalności oraz danych zawartych w formularzu zgłoszeniowym na wzorze dostarczonym przez Organizatora Projektu przed uczestnictwem w pierwszej formie wsparcia.
- Osoby zakwalifikowane do projektu staną się Uczestnikami/czkami Projektu po podpisaniu oświadczenia Uczestnika/czki o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadczenia potwierdzającego spełnienie kryteriów kwalifikowalności oraz oświadczenia przystąpienia do projektu (zgodnie z Zał. 4 do Umowy o dofinansowanie oraz oświadczenie dotyczące RODO).
- Za wyłonienie Uczestników/czek Projektu odpowiada Komisja Rekrutacyjna w składzie:
- Koordynator/ka projektu
- Specjalista/ka ds. rozliczeń
- Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i wiążąca.
Dokumenty rekrutacyjne:
Formularz zgłoszeniowy – Dobry start
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa – Dobry start
Zaswiadczenie z ZUS – wzór wniosku US-7
Do pobrania
Dokumenty rekrutacyjne:
Formularz zgłoszeniowy – Dobry start
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa Dobry start
Zaświadczenie z ZUS – wzór wniosku US-7
Zwrot kosztów dojazdu środkami komunikacji publicznej
Zwrot kosztów dojazdu samochodem prywatnym
Kontakt:
Biuro projektu:
ul. Sławinkowska 120 A, 20-810 Lublin
tel. 81 746 69 41, 515 968 868